Jesteśmy na:

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

OE Fabryczny MOLL 74Ah 700A

Cena: tel.

 

Dane techniczne OE Fabryczny oryginał 74Ah 700A EFB

PRODUCENT OE Moll
Model ORYGINAŁ OE
Pojemność [Ah] 74
Prąd rozruchu wg (EN) [A] 700
Napięcie [V] 12
Wymiary (długość x szerokość x wysokość) [mm] 278x175x190
Układ biegunów 0 (+P - prawy dodatni)
Rodzaj biegunów 1 (standardowy)
Rodzaj mocowania B13
Skrócony kod producenta 574012070

OE MOLL Akumulator na pierwszy montaż

OE MOLL Akumulator na pierwszy montaż

Oryginalne akumulatory Moll OE zakładane na pierwszy montaż w takich markach jak VW, AUDI

  • ORYGINALNY akumulator wyprodukowany w niemieckiej fabryce MOLL
  • stosowany w samochodach z systemami Start/Stop lub bez.
  • wysoka odporność na pracę cykliczną. ENHANCED FLOODED BATTERY
  • jest odporny na głębokie rozładowanie
  • wysokie parametry spełniające wymagania pojazdów z dużą ilością odbiorników energii
  • zapewnia odpowiednie rezerwy mocy przy ponownym rozruchu pojazdu.

Właściwości:

  • Technologia EFB wysoka zdolność przyjmowania ładunku przez cały okres pracy
  • 3-krotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej
  • optymalizacja pod kątem niepełnych doładowań
  • do małych i średnich aut z systemem Start-Stop oraz z innymi systemami redukcji spalania
  • Nowoczesne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa eksploatacji

Akumulatory BOSCH- specyfikacje

Akumulatory: BOSCH Akumulatory S3 S4 S5 S6

akumulator_bosch_s3_s4_s5
Akumulator samochodowy Bosch S3 to najlepsze rozwiązanie dla klientów, którzy zwracają uwagę na korzystną cenę, ale równocześnie chcieliby mieć produkt markowy, dysponujący zaawansowaną technologią i gwarantujący niezawodny rozruch pojazdom o średniej ilości odbiorników elektrycznych

-technologia PowerFrame
-trwałe i niezawodne źródło energii
absolutnie bezobsługowy dzięki niewielkiemu zużyciu wody
-idealny do starszych pojazdów z niezbyt dużą liczbą urządzeń elektrycznych
-pokrywa labiryntowa z wbudowanym centralnym odprowadzeniem gazów oraz zabezpieczeniem przed zapłonem zwrotnym
-ochrona przed wylaniem elektrolitu dzięki szczelnej pokrywie labiryntowej
-możliwy montaż także w kabinie pojazdu
-przyjazny dla użytkowników i środowiska brak kontaktu z elektrolitem, ponieważ akumulator jest zamknięty i już napełniony

PINTEREST

Akumulator samochodowy Bosch S4

może być ze względu na wymiary
i parametry elektryczne stosowany we wszystkich klasach pojazdów.
Zalecany jest zarówno do średnio wyposażonych pojazdów klasy kompakt, jak i do pojazdów z bogatym wyposażeniem.

-technologia PowerFrame- 15 % większa moc rozruchu
-długi okres użytkowania
-bezobsługowy
-niezawodny rozruch w niskich i wysokich temperaturach
-minimalny stopień samorozładowania
-przeznaczony także do samochodów azjatyckich
-przyjazny dla użytkowników i środowiska brak kontaktu z elektrolitem, ponieważ akumulator jest zamknięty i już napełniony
akumulator_bosch_s3
Akumulatory samochodowe Bosch S5
Twitter
jest przeznaczony zwłaszcza do pojazdów nowszej generacji,
z silnikami Diesla lub z bogatym wyposażeniem, ponieważ spełnia, a nawet przewyższa wysokie wymagania, jakie producenci stawiają wyposażeniu fabrycznemu. Technologia PowerFrame i duża rezerwa mocy znacznie wydłużają żywotność akumulatora.Akumulatory Wrocław.Akumulatory Wrocław Wronia.Akumulatory Wrocław Wronia 2a Akumulatory JG Wrocław Wronia 2a tel 660066661
-30 % większa moc rozruchowa zimnego silnika
-30 % dłuższa żywotność
-niezawodny rozruch w niskich i wysokich temperaturach
-bezobsługowy
-spełnia, a nawet przewyższa wymagania wyposażenia fabrycznego
-minimalny stopień samorozładowania
-ekstremalna odporność przy jeździe na krótkich odcinkach
-maksymalne bezpieczeństwo, możliwość montażu we wnętrzu pojazdu.
-rezerwy energii dla istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa odbiorników elektrycznych, np. ESP, ABS, Parctronic oraz układów komfortu jak DVD, nawigacja, ogrzewanie postojowe
dostarczany akumulator jest zamknięty i napełniony
akumulator_bosch_s5

Parowanie elektrolitu

Akumulator zawiera w sobie elektrolit, a więc rozcieńczony żrący kwas siarkowy. W wysokiej temperaturze panującej w komorze silnika zachodzące w nim reakcje chemiczne odbywają się dynamicznie powodując powstawanie wodoru i tlenu w postaci gazowej, które tworzą mieszaninę wybuchową. Ten proces zachodzi jeszcze szybciej, gdy niesprawna instalacja elektryczna w pojeździe podaje napięcie ładowania wyższe niż 14,4V. Dbając o bezpieczeństwo użytkownika należy te substancje zatrzymać we wnętrzu akumulatora.
Zamknięta obudowa

Akumulatory Bosch posiadają w pełni zamkniętą obudowę, bez korków. Tak, aby kwas siarkowy nie wydostał się z urządzenia nawet przy dużym jego przechyleniu i nie doprowadził do poparzenia użytkownika lub zniszczenia jego ubrania.
Pokrywa labiryntowa

Podwójna pokrywa labiryntowa z filtrami ceramicznymi

Pozostaje jeszcze kwestia wybuchowej mieszaniny wodoru z tlenem. Z jednej strony jej powstawanie ograniczono stosując odporną na „gazowanie” technologię wytłaczania płyty. Natomiast o tą jej ilość, która nieuchronnie powstanie musi zatroszczyć się specjalna konstrukcja pokrywy. Zastosowana w akumulatorach Bosch S pokrywa labiryntowa przepuszcza powstające gazy przez gęstą sieć kanałów tworzących labirynt. Przepływające przez labirynt gazy schładzają się, skraplają i wracają bezpiecznie do wnętrza akumulatora.
Filtry ceramiczne

Aby wzrastające podczas parowania elektrolitu ciśnienie nie rozsadziło akumulatora, pokrywa ma dwa otwory, przez które gaz może wydostać się na zewnątrz obudowy. Umieszczone w otworach opatentowane filtry ceramiczne mają za zadanie usunąć z gazu wszelkie niebezpieczne składniki i jednocześnie chronić akumulator przed tzw. iskrami zwrotnymi - iskrami, które powstają w komorze silnika na skutek usterek w instalacji elektrycznej i które mogą „wpaść” do wnętrza akumulatora powodując jego eksplozję.
Pełna bezobsługowość

Jeżeli akumulator może być produktem trwałym, niezawodnym i bezpiecznym to jako użytkownicy samochodów możemy jeszcze tylko od niego oczekiwać, aby w ogóle nie zaprzątał naszej uwagi i był całkowicie bezobsługowy.

Konieczność obsługi akumulatora (tzw. obsługowość) wynika z dwóch jego cech. Akumulatory podlegają procesowi samorozładowania, który powoduje konieczność doładowywania akumulatora przy pomocy ładowarki poza pojazdem. Drugą kwestią jest ubytek wody z elektrolitu podczas procesu „gazowania”, który wymaga od użytkownika dolewania do akumulatora wody destylowanej w celu zachowania wymaganej objętości i gęstości elektrolitu. Tak więc celem konstruktorów akumulatorów Bosch było uzyskanie produktu o minimalnym samorozładowaniu i ubytku wody z elektrolitu.
Ograniczenie samorozładowania

Zastosowanie wytłaczanych kratek PowerFrame zaowocowało tym, że akumulatory Bosch jak żadne inne trzymają w sobie ładunek elektryczny, gdy nie są podłączone do odbiorników. Również uzyskane dzięki temu rozwiązaniu ograniczenie parowania elektrolitu spowodowało, że nie trzeba go uzupełniać przez cały okres użytkowania akumulatora. Powstające gazy są skraplane w pokrywie labiryntowej i łączą się z powrotem z elektrolitem. Najlepszym dowodem tego, że akumulatory Bosch serii S są w 100% bezobsługowe, jest ich pokrywa. Brak korków oznacza, że w tym produkcie nigdy nie zaistnieje konieczność uzupełnienia poziomu elektrolitu wodą destylowaną.
Woda z elektrolitu, w którym zatopione są płyty, paruje. Minimalizuje to specjalna konstrukcja kratek i głęboko zanurzona zabudowa płyt.
 
Parowanie wody z elektrolitu

Zużycie wody przez akumulator Bosch S wykonany w technologii PowerFrame jest 30-krotnie mniejsze niż w przypadku akumulatora tradycyjnego i 5-krotnie mniejsze niż zakłada to norma EN dla akumulatorów

W akumulatorach tradycyjnych raz na jakiś czas musimy uzupełniać poziom elektrolitu wodą destylowaną. Dzieje się tak na skutek stale zachodzącego procesu parowania wody z elektrolitu. Kiedy poziom elektrolitu spada poniżej górnej krawędzi płyt spada również pojemność akumulatora (w procesie chemicznym powstawania energii uczestniczy tylko ta część płyty, która jest zanurzona w elektrolicie). Stąd konieczność utrzymywania poziomu elektrolitu w akumulatorze powyżej zaznaczonego na obudowie poziomu minimum.


Dodatkowa rezerwa elektrolitu

Zwiększona rezerwa elektrolitu pozwala na wydłużenie czasu użytkowania akumulatora Bosch S nawet o ponad 20% w porównaniu z akumulatorami tradycyjnymi.

Aby wyeliminować konieczność uzupełniania poziomu elektrolitu wodą destylowaną w akumulatorze Bosch S zastosowano proces wytłaczania kratek, który dzięki poprawie precyzji wykonania kratki zminimalizował parowanie wody z elektrolitu. Dodatkowo zwiększono rezerwę elektrolitu nad płytami akumulatora stosując głęboką zabudowę płyty. Firma Bosch gwarantuje, że przez cały okres użytkowania akumulatora poziom elektrolitu nigdy nie spadnie poniżej górnej krawędzi płyt i co za tym idzie nigdy nie zaistnieje konieczność uzupełniania jego poziomu wodą destylowaną.

Płyty akumulatora, a szczególnie płyty dodatnie, poddawane są działaniu elektrolitu. Aby były one trwałe, Bosch stosuje hartowanie płyt zapewniającej lepsze przyleganie masy czynnej.

 

Hartowanie płyt
Podobną funkcję jak wykorzystanie technologii wytłaczania kratek ma zastosowanie zwartej masy czynnej i hartowanie płyt. Oba te procesy powodują wzrost spoistości płyty i przez to znaczne ograniczenie odrywania się cząstek masy czynnej a dalej zachowanie pełnej pojemności akumulatora przez cały okres użytkowania oraz łatwość jego cyklicznego ładowania i rozładowywania.
Zapobieganie erozji płyty
Płyty akumulatora nie są w równym stopniu narażone na korozję. Podczas gdy zarówno kratka ujemna, jak i masa czynna na kratce ujemnej składają się z ołowiu i są chemicznie tożsame, zbudowana ze stopu ołowiu kratka pozytywna jest wprasowana w masę aktywną z dwutlenku ołowiu. Większość procesów chemicznych w akumulatorze odbywa się na tej płycie. To na niej gromadzi się żrący kwas siarkowy i to ona jest poddana niszczycielskim wpływom powstawania pęcherzyków tlenu.

Wykonanie kratki metodą wytłaczania


Jak im zapobiec? Stworzyć kratkę, która będzie znacznie solidniejsza od swojej „ujemnej” siostry. Stąd pomysł, aby stworzyć kratkę pozytywną z grubszymi promieniami i żyłkami i wykonać ją nie jak dotąd w technologii cięto-ciągnionej (tu kratka powstaje z wąskiego paska stopu, a uzyskuje się ją odpowiednio nacinając i rozciągając ten pasek), ale w znacznie droższej, ale również nieporównywalnie solidniejszej technologii wytłaczania. Dzięki takiemu rozwiązaniu akumulator zyskuje szczególną odporność na procesy „gazowania”, które szczególnie nasilają się wraz ze wzrostem temperatury w komorze silnika oraz wstrząsy mechaniczne.


Zwiększenie pojemności płyty
Grubsza kratka wykonana metodą wytłaczania pozwala również na wprasowanie w nią większej ilości masy aktywnej. Oznacza to uzyskanie większej pojemności akumulatora przy zachowaniu tej samej powierzchni płyty.

Technologia AGM: optymalna dla systemu Start/Stop
AGM (Absorbent Glass Mat) to najbardziej zaawansowana technologia akumulatorów samochodowych na rynku. Wysoka zdolność przyjmowania ładunku i nawet 4-krotnie większa liczba cykli ładowania/rozładowania w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi sprawiają, że akumulatory S5A AGM spełniają najwyższe wymagania użytkowników. Idealne dla pojazdów z systemem Start/Stop z odzyskiem energii hamowania, ale także dla pojazdów z bogatym wyposażeniem w elektryczne funkcje komfortu.
Wymiana akumulatora w systemie Start/Stop
W samochodach osobowych, które fabrycznie wyposażono w akumulatory AGM, należy w przypadku wymiany zamontować taki tam typ akumulatora. W przeciwnym razie doszłoby do zakłócenia działania systemu Start/Stop i utraty korzyści, jakie ze sobą niesie. Zmniejszyłaby się także trwałość standardowego akumulatora.
Dodatkowo, wymiana akumulatora w samochodzie z systemem Start/Stop wiąże się z koniecznością adaptacji systemu elektrycznego do zamontowanego akumulatora. Z tego względu czynność ta może być wykonywana tylko przez odpowiednio przeszkolone serwisy samochodowe. Odpowiednie uprawnienia posiadają wszystkie warsztaty sieci Bosch Car Service.



Technologia EFB: pełna moc dla Start/Stop
Technologia S4E EFB (Enhanced Flooded Battery) firmy Bosch wypełnia lukę istniejącą między tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi a technologią S5A AGM. Wydajność akumulatorów w tej technologii sprawdza się przy zastosowaniu w samochodach z systemami Start/Stop. Wysoka odporność na pracę cykliczną zapewnia odpowiednie rezerwy mocy przy ponownym rozruchu pojazdu. Wysokie natężenie prądu spełnia także wymagania pojazdów z dużą ilością elektrycznych odbiorników energii.
Uwaga przy wymianie
W samochodach, które fabrycznie wyposażono w akumulatory EFB, należy w przypadku wymiany ponownie zamontować akumulator EFB. W przeciwnym razie doszłoby do zakłócenia działania systemu Start/Stop i utraty korzyści, jakie ze sobą niesie. Zmniejszyłaby się także trwałość akumulatora.

info ze strony: www.akumulatorybosch.pl

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz